lördag 22 februari 2014

Bäst

Toppen dag, check. Haha skämt åsido, men sååå tacksam för att vara jag just nu.
Lördagen började med en skön sovmorgon tillsammans med frulle och plugg. Efter att pappa tränat färdigt bar det av mot stallet, blev en längre skogsrunda tillsammans med Frasse, pappa och Mimir. Hittade även en ny ridväg med underbart underlag som ska testas mer nästa helg, något jag verkligen ser fram emot! (Ni ser ju på skärmdumpen nedan, det är vägen åt vänster som vi testade.)
Blev riktigt stolt över pappa, han har kommit över sin "stora respekt för hästar". (Med andra ord skulle det tidigare vara fullkomligt omöjligt att se han hålla på med hästar.) Tror dock han har kommit underfund med det nu...Efter att jag lämnat Mimirs utrustning i sadelkammaren efter en ridtur, så möttes jag utav en "färdig" ompysslad häst, inklusive hovarna kratsade.

Hursomhelst, därefter blev det en övningskörning efter att knappt har kört sedan somras/höstas. Förväntade mig att knappt komma ihåg någonting, men gick långt över förväntan! Har ett klart mål att ta körkort några få dagar efter min 18-års dag, som äger rum om cirka 1 år och 2 månader. Skulle vara en sån frihet, att kunna ta sig vart (nåja, nästan iaf) när man vill mer självständigt...

Kvällen fortsattes med tacomys och melodifestivalen. Nästa vecka är det äntligen Linus Svennings tur igen, tror jag längtar mer än han själv dessvärre haha! Nu efter sista deltävlingen har hans låt "Bröder" släppts på spotify. Behöver jag nämna att det finns en knapp som heter "repeat" på spotify. (?)
Slutligen kom även killen hem från ett sportlov i Österrike, efterlängtad!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar